Компьютерная система
КАРКАС: інструментарій для створення бази знань
    







Реєстрація »         Забули пароль »

07 Февраль 2019
МОДЕЛЬ ІЄРАРХІЧНОЇ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ КЛАСТЕРНОГО АНАЛІЗУ Збірник наукових праць ХНУПС 2(56). Харків,  2018, с. 82 - 88. Розглядається модель ієрархічної функціональної системи предметної...

29 Апрель 2016
Складність динамічних систем Практика показує, що головною теоретично складних систем стає проблема прийняття рішень за наявності багатьох цілей. Динамічною слід вважати...

28 Апрель 2016
Формування компетентностей та їх оцінка за допомогою інтелектуальних тестів Розглядається модель функціональної системи динамічної предметної області, з урахуванням поняття розшарування баз знань до створення...

Технічна реалізація онтології

Технічна реалізація онтології

 

Для подання атрибутів (властивостей) використовується така модель: < N-US">N  N-US">D  N-US">K1  N-US">K2  N-US">A>. Отут  N – лексема атрибута. Елемент D –  домен атрибута. Елемент N-US">K1 – це значення функції  m : Q  ®  [0,…,1], що дозволяє інтерпретувати висловлення  q  з погляду його істинності. Елемент N-US">K2  характеризує значущсть атрибута (функція  q : Q  ®  [0,…,1]). Елемент A  характеризує аргументованість атрибута (додаткова інформація експерта про атрибут).

Для подання правил використовується така модель:  < N  L  S1->N-US">S2  N-US">K1 N-US">K2  N-US">A>. Тут  N – лексема правила. Елемент L –  логічна умова правила (логічний вираз, що приймає істинне або хибне значення). S1 ® N-US">S2  ядро правила (S1 – антецедент, S2 – консеквент). Елемент N-US">K1 характеризує ступінь упевненості експерта в істинності ситуації S2. Елемент K2  характеризує значущсть правила. Елемент A  характеризує аргументованість правила.

Для подання фреймів використовується така модель: < N-US">N  N-US">S  N-US">G  N-US">U  N-US">K1  N-US">K2  N-US">A>. Отут  N – лексема фрейму. Елемент S –  слот (атрибут). Слот може містити не тільки конкретне значення атрибута, але також ім'я процедури (сервісу), що дозволяє обчислити це значення за заданим алгоритмом. Сервіси автоматично запускаються при звертанні до відповідного слота. Слоти – об'єкти або інші фрейми. Елемент G –  цільовий слот (викликає сервіс для формування об'єкта). U – покажчик спадкування. Він показує, яку інформацію про атрибути активної бази знань успадковують слоти з аналогічними атрибутами в даному фреймі. У системі  "КАРКАС" символ "н" означає, що значення слота успадковується. Дії покажчика спадкування, полягають  у наступному: якщо в результаті роботи машини виведення утворився деякий факт, то всі фрейми, що утримуть слоти з ім'ям  атрибута у факті й із сервіса  ЗАМІЩЕННЯ,  одержують значення атрибута з факту. Машина виведення використовує і ряд інших сервісів: СУМА, УВЕДЕННЯ, СУМА ЗНАЧЕНЬ, ВИЗНАЧИТИ. Елемент N-US">K1  характеризує ступінь упевненості експерта в істинності значення цільового слота. Елемент K2 характеризує значущсть фрейму. Елемент A  характеризує аргументованість фрейму.

 



 
2012 г. it-karkas.com.ua
Володимир Бурдаєв

 
Контакти
Статті
Новини
Інформація для користувачів
Посилання
Мапа сайту

 
Рейтинг@Mail.ru

Copyright 2012 - it-karkas.com.ua
Розробка сайту - alphastudio.com.ua